Lost Precipice
“Górzysty kanion ukryty na granicy jednych z najniebezpieczniejszych terenów Tyrii. Ulokowany jest pomiędzy Sercem Maguumy a Bagnami Krwawego Kamienia i Zapomnianym Gąszczem - niegdysiejszą kryjówką Białej Opończy.
—
Historia
- 1328 - Miejsce zostało odbite ze szponów Mordrem wspólnym wysiłkiem Gildyjnej Inicjatywy oraz gildii najemniczej.
- 1328-1331 - Kanion służył jako siedziba gildii najemniczej, dzielącej to miejsce wspólnie z kompanią górniczą, gildyjną inicjatywą, jednostką Vigil oraz kilku pomniejszych cechów i ugrupowań.
- 1331 - Lost Precipice zostało sprzedane w wyłączne posiadania Gildyjnej Inicjatywy.
- 1331 - 1333 - Złoża surowca Aetherium wyczerpały się, doprowadzając do bankructwa kompanię górniczą. Miejsce przez lata popadało w ruinę, wyludniając się ze wszystkich mieszkańców.
- 1334 - Wykupienie terenu wraz z długami przez gildię najemniczą - Horyzont Zdarzeń.
Główna wyspa
Karczma
Karczma to serce życia towarzyskiego i punkt spotkań dla członków gildii "Horyzont Zdarzeń". Miejsce to emanuje ciepłem i gościnnością, a jego wystrój nawiązuje do różnorodności członków gildii oraz ich niezliczonych przygód.
Wnętrze karczmy zostało zaprojektowane z myślą o wygodzie wszystkich członków gildii, niezależnie od ich rasy czy wzrostu. Niskie, kamienne stoliki są otoczone wygodnymi krzesłami barowymi, a dla Asur przygotowano specjalne poduszki, które można umieścić na blatach, by mogły one swobodnie uczestniczyć w biesiadzie.
Bogaty wybór alkoholi z całego Tyrii prezentowany jest na wystawie za dębowym, rzeźbionym barem, gdzie barman oferuje szeroki asortyment trunków - od prostych piw, po egzotyczne eliksiry i wykwintne wina. Wielokulturowy charakter gildii odzwierciedla się również w różnorodności przekąsek i potraw serwowanych w karczmie.
Wzrok przyciągają ogromne, misternie wykonane banery z logiem gildii, które dumnie zdobią ściany karczmy, symbolizujące jedność i ducha "Horyzontu Zdarzeń". W kątach znajdują się niewielkie aranżacje kwiatowe oraz ozdoby, które nadają wnętrzu przytulnego, domowego charakteru. Nad barem powieszony został ogromny łeb Rekina - trofeum po jednej z wypraw na północy.
Na środku karczmy umiejscowiony jest holoprojektor, który może być wykorzystywany do wyświetlania map, planów misji lub wspomnień z poprzednich przygód. Ten nowoczesny element technologiczny łączy się z tradycyjnym wystrojem, tworząc unikatowe połączenie atmosfery starych i nowych światów. Do tego zapasy są zamawiane zgodnie z opracowanym algorytmem "SmartBuy".
Przed budynkiem stoi też Tablica Ogłoszeń z aktualnymi zleceniami bądź reklamami.
Karczma "The Karczma" to miejsce, gdzie członkowie gildii mogą się spotkać, świętować sukcesy, dzielić się doświadczeniami i planować kolejne misje, będąc otoczonymi przez wyjątkowe wspomnienia i ducha przyjaźni.
Menu Karczmy:
- Przystawki:
- Tablica Serów Tyrii: Wybór najlepszych serów z całego świata, podawanych z orzechami, owocami i chrupiącymi pieczywem.
- Kulkarni Kebab Pikantne kąski mięsa pieczone na rożnie, podawane z orzeźwiającym sosem jogurtowym i świeżymi warzywami.
- Asurańskie Mini-Quiche: Maleńkie, ale sycące quiche z warzywami, serem i ziołami, pieczone do złotego koloru.
- Dania Główne:
- Gwiazda Równin: Soczysty stek z wołowiny, grillowany do perfekcji i podawany z ziemniakami w mundurkach oraz warzywami z sezonu.
- Ryż Charrski: Aromatyczny ryż smażony z kurczakiem, warzywami i mieszanką orientalnych przypraw, inspirowany kuchnią Charrów.
- Nornowska Zupa Rybna: Pyszna, sycąca zupa z mieszanką świeżych ryb i owoców morza, podawana z chrupiącym pieczywem.
- Desery:
- Sylvarijska Sałatka Owocowa: Orzeźwiająca sałatka z egzotycznych owoców, skropiona miodem i posypana świeżą miętą.
- Ascaloński Sernik: Kremowy sernik na kruchym spodzie, podawany z sosem owocowym i bitą śmietaną.
- Ciasteczka Golemów: Kruche, maślane ciasteczka w kształcie małych golemów, z czekoladowymi elementami dekoracyjnymi.
- Do tego szeroki wybór alkoholi. I innych trunków - na zimno i na ciepło. Przez kawy aż po kakao.
Pracownicy:
- Magnus- Zarządca karczmy/Kucharka
- Sylvana - Główna barmanka w godzinach wieczornych
- Amelia - pomoc kuchenna
- Sammy - pomoc kuchenna
Altana Spotkań
W centralnej części wyspy znajduje się altana z siedziskami i miejscem na ognisko. Osadzona przy fontannie w cieniu drzew i zieleni, daje chwilę wytchnienia w gorącym klimacie Lost.
Biuro założycieli
Biuro, choć niewielkie, jest przytulne i dobrze zorganizowane. Jeśli karczma jest sercem siedziby, to biuro jest jego mózgiem, w którym spotykają się założyciele, aby omawiać najważniejsze sprawy, podejmować decyzje i planować przyszłość swojej społeczności.
W centralnym punkcie znajduje się ogromny, solidny stół, przy którym usytuowane są cztery wygodne krzesła – po jednym dla każdego z założycieli. Na przeciwległym końcu pomieszczenia umieszczona jest elegancka, miękka kanapa, na której interesanci mogą usiąść, by przedstawić swoje propozycje czy problemy.
Pomieszczenie wyposażone jest w wysokiej jakości meble, które podkreślają jego funkcjonalność. Niewielka biblioteczka zawiera niezbędne książki i opracowania. Regały na dokumenty utrzymują porządek w gromadzonych papierach, a solidny sejf chroni najcenniejsze i najbardziej poufne przedmioty. Na boku znajduje się także dobrze zaopatrzony barek, który pozwala na krótkie chwile relaksu i odprężenia podczas długotrwałych spotkań.
Biuro założycieli jest nie tylko miejscem pracy, ale również ostoją bezpieczeństwa. Chronione przez zaawansowane zaklęcia, które utrudniają dostęp osobom niepowołanym oraz przez ciężkie, pancerne drzwi, które odstraszają ewentualnych włamywaczy.
Założyciele:
Magazyn
Magazyn pełni kluczową rolę w utrzymaniu porządku i organizacji w obrębie siedziby gildii. Położony w bezpiecznym i suchym miejscu, zapewnia odpowiednie warunki do przechowywania wszelkiego rodzaju przedmiotów, surowców i materiałów niezbędnych do funkcjonowania gildii.
Wewnątrz magazynu znajdują się liczne regały i półki, na których przechowywane są przedmioty, uporządkowane według kategorii i funkcji. Dzięki temu członkowie gildii mają łatwy dostęp do potrzebnych materiałów, a także mogą szybko zidentyfikować brakujące zasoby. W magazynie znajduje się również miejsce do segregacji surowców i przetwarzania ich na bardziej zaawansowane produkty.
Przy wejściu do magazynu znajduje się strefa przeznaczona do przyjęć i wysyłek towarów. W tej części magazynu znaleźć można asuriański tablet do przyjmowania dostawy, sprawdzania ich zawartości i wprowadzania do systemu. Strefa ta jest obsługiwana przez pracowników Krewe Vincii, by zapewnić sprawne funkcjonowanie logistyki gildii.
W magazynie znajduje się również niewielkie biuro, w którym pracownicy odpowiedzialni za zarządzanie magazynem mogą prowadzić dokumentację, monitorować poziomy zapasów oraz planować przyszłe zamówienia. Biuro jest wyposażone w asuriański tech oraz system zarządzania magazynem, który pozwala na bieżąco śledzić stan zasobów.
Ważne: W magazynie każdy członek gildii może się zaopatrzyć w dodatkowe wyposażenie takie jak spadochrony, maski do nurkowania, czy torby K.A.T wyposażone w apteczki, runę z wierzchowcem i zestaw komunikacji krótkofalowej.
(Więcej w artykule: Krewe Vinnci - Projekty)
Wyspa Handlowa
Areodrom
Na wyspie handlowej znajduje się nowoczesny areodrom dla sterowców. Stanowi kluczowy punkt komunikacyjny oraz centrum wymiany towarów i usług pomiędzy siedzibą a resztą świata. Areodrom został zaprojektowany z dbałością o najdrobniejsze detale, aby zapewnić bezpieczne i sprawne działanie. Przestronny, otwarty teren lądowiskowy pozwala na swobodne manewrowanie, zarówno przy wylądowaniu, jak i przy starcie sterowców. Dodatkowo, lądowisko wyposażone jest w nowoczesne systemy nawigacyjne, które pomagają sterowcom precyzyjnie określić swoją pozycję.
Przy lądowisku znajduje się hangar dla charrcopterów, oraz warsztat, w których specjaliści mogą przeprowadzać niezbędne naprawy i konserwacje.
W tym miejscu stacjonuje również chluba gildii - Rekin.
Sala Wojenna
Sala Wojenna "Oko Burzy" to kluczowe miejsce dla gildii "Horyzont Zdarzeń", gdzie członkowie gromadzą się, by planować taktyki, strategie czy najważniejsze wydarzenia i kampanie mające miejsce w gildii.
Wewnątrz znajduje się przestronna część centralna z ogromnym stołem z mapami, dokumentami oraz różnego rodzaju narzędziami, które ułatwiają analizę danych i tworzenie taktyk. Stół otoczony jest dodatkowymi tablicami do zapisywania planów i notatek do ogólnego wglądu gildiowiczy. Sama sala ze wzgledu na swój wystrój i rozmiary, stanowi też budynek reprezentacyjny w którym założyciele zwykli przyjmować co ważniejszych gości.
Wyspa mieszkalna
Wyspa mieszkalna jest położona w jednym z najwyższych punktów siedziby, odgrodzona od zgiełku kopalni, karczmy czy areny. Dostać można się tam za pomocą specjalnego lustra-portalu. Znajdują się tam cztery budynki i są to kolejno:
- Pierwszy budynek - opuszczony, ale przystosowany do zamieszkania. Przez jakiś czas było to miejsce przeznaczone dla Psów Wojny.
- Drugi - Dom Brańca.
- Trzeci - Dom Wspólnika.
- Czwarty - Dom Wyjadacza i Założycieli.
Wszystkie domy cechują się równymi, komfortowymi pokojami, jednak dom Brańca czasem boryka się z problemem braku ciepłej wody. Każdy z domów posiada własne, wewnętrzne patio. Mieszkańcy domów Brańca i Wspólnika nie raczyli jednak jeszcze urządzić swoich patio, co odbija się na ich wyglądzie.
W domu Wyjadacza i Założycieli natomiast, mieszkańcy mogą korzystać z przytulnej biblioteczki.. Biblioteczka ta jest wyposażona w wygodne kanapy, miękkie fotele oraz ciepły, otulający blaskiem kominek.
Strefa Relaksu dla Najemników to starannie zaprojektowany obszar pomiędzy budynkami mieszkalnymi, w którym członkowie gildii mogą odpoczywać, czy integrować się w cieniu fontann przy grillu.
(Więcej w artykule: Wyspa mieszkalna)
Inne lokacje
Lecznica
Położona na północy Lost Precipice, wysoko poza zasięgiem wzroku świątynia została przerobiona przez Założycieli na Lecznicę. Miejsce, gdzie każdy może odpocząć, gdzie każdy znajdzie wytchnienie i najwyższej jakości usługi i elońskie materace, które usprawnią procesy zdrowienia. Sterylne kafelki, dobrze przygotowany osprzęt, zieleń i bliskość bieżącej wody z łaźnią. Oraz złote klamki. Do tego zorganizowano tu salę operacyjną z silnym, asuriańskim światłem, która zdążyła niejednemu ocalić życie. Do dyspozycji są szafki, posiłki, programy dietetyczne, szkolenia i prywatność, dzięki licznym parawanom.
Do placówki prowadzi magiczne lustro, umożliwiające przejście w obie strony, co usprawnia przenoszenie osób rannych. Leczenie odbywa się zarówno na zasadzie ziołolecznictwa, tradycyjnego leczenia oraz magicznego.
(Więcej w osobnym artykule:Lecznica)
Termy
Pod lecznicą wybudowano naturalne termy, które czerpią wodę z podziemnych źródeł. Ciepłe, leczujące wody termalne pomagają najemnikom zregenerować siły oraz zrelaksować się po ciężkich misjach, a także mogą przyspieszyć proces gojenia ran i odnowy biologicznej.
Bilbioteka
Biblioteka ta jest usytuowana na wzgórzu, tuż nad lecznicą. Z zewnątrz budynku widać ogromne okna, które pozwalają na podziwianie widoków na zielone, malowniczą dolinę oraz wspaniały krajobraz gór Lost. Wejście do biblioteki zdobią wysokie, drewniane drzwi o ciemnym odcieniu, a wzdłuż ścian biegną gigantyczne półki z książkami w miękkim, ciepłym świetle lamp. Do tego liczne stoły i pulpity zachęcają do spędzenia tutaj czasu. Prowadzony jest też skoroszyt ksiąg wypożyczonych, w który należy się bezwzględnie wpisać.
Po przekroczeniu progu, można poczuć zapach starych, skórzanego opraw i papieru. Książki wydają się tu być żywe i wciąż gotowe do opowiadania swoich historii. Wokół panuje cisza, przerywana jedynie szelestem stron lub delikatnym szumem strony, której przeglądamy.
Półki pełne są ksiąg o leczeniu, roślinach, naturalnych metodach, medytacji i jogi. Jednakże, z czasem, gdy przechodzimy dalej, w głąb biblioteki, natkniemy się na mroczniejsze tematy. Księgi o magii, demonach, wykorzystaniu profesji i innych zjawiskach zapełniają kolejne półki, tworząc atmosferę tajemniczości.
Niemniej jednak, nawet wśród tak mrocznych tematów, istnieją księgi o nadziei i o sile, która kryje się w nas samych. Książki te zachęcają do odkrycia wewnętrznej mocy i dojrzałości. W końcu, po kilku godzinach przeszukiwania, można znaleźć odpowiedź na niemal każde pytanie, jakie pojawiło się w naszej głowie.
Opiekun biblioteki:
Artefakty
Niedaleko biblioteki znajduje się również salka, zabezpieczona pieczęciami magicznymi. Jest to miejsce, gdzie przechowywane są liczne artefakty magiczne, znalezione przez gildiowiczy na przestrzeni czasu. Dostęp tu jednak jest chroniony. O zgodę nalezy pytać założycieli lub Berena oraz Astariss.
Arena
Arena w Lost Precipice to miejsce, w którym gildia może organizować walki i treningi dla swoich członków. Arena jest zaopatrzona w solidny sprzęt treningowy, taki jak interaktywne manekiny z generatorami tarcz, czy ruchome cele dla strzelców. Na arenie znajdują się specjalne platformy dla publiczności oraz kilka punktów, gdzie można zaopatrzyć się w różnego rodzaju amunicję i broń treningową. Wysoko nad areną rozprzestrzenia się potężna konstrukcja nazwana łukiem, do której stworzenia przyczynili się członkowie gildii. Ogromne ilości materiałów wysokiej klasy technologicznej zostały przeznaczone na stworzenie interaktywnych projektorów przedstawiających wydarzenia na arenie lub w M.E.T.A.L.u. Największe udogodnienie jakim jest M.E.T.A.L pozwala na projektowanie i odgrywanie najróżniejszych scenariuszy taktycznych. O jego dokładnym działaniu można przeczytać tutaj:
(Link do artykułu o M.E.T.A.L. tutaj)
Kopalnia
Kopalnia to tętniące życiem centrum wydobycia surowców, które zasila rozwój gildii i umożliwia jej dalsze działanie. Przy wejściu do kopalni znajduje się specjalne lądowisko, na którym sezonowi pracownicy mogą bezpiecznie przebywać bez opuszczania terenu kopalni. Lądowisko jest wyposażone w wygodne siedzenia, gdzie pracownicy mogą oczekiwać na transport lub zrelaksować się po ciężkiej pracy. W pobliżu znajduje się również budynek, w którym pracownicy mogą znaleźć schronienie, jedzenie i picie, a także zostawić swoje rzeczy osobiste podczas zmiany. Kopalnia posiada również niewielki aerodrom, na którym sterowce odbierają urobek i transportują go do innych części Tyrii. Aerodrom jest wyposażony w specjalne urządzenia do załadunku i rozładunku towarów, które ułatwiają pracę i zapewniają efektywność transportu. Na aerodromie znajduje się również pomieszczenie kontrolne, gdzie koordynowane są operacje lotnicze i komunikacja ze sterowcami.
Stajnie
Stajnie składają się z kilku boksów dla różnych rodzajów zwierząt - od raptorów po dolyaki, które są ustawione wzdłuż dwóch dłuższych ścian budynku. Każdy boks jest oddzielony od pozostałych drewnianą przegrodą, która zapewnia prywatność i spokój dla zwierzęcia. W każdym boksie znajduje się poidełko oraz karmnik, a przy każdym boksie jest stelaż na siodła, uzdy i kołdry.
W środkowej części stajni znajduje się wydzielona strefa, gdzie można przygotować zwierzę do jazdy, czyścić jego łuski/futro/skórę oraz wykonać podstawowe zabiegi pielęgnacyjne. Na tej strefie znajdują się różne narzędzia, takie jak szczotki, grzebienie i noże do obcinania zrogowaciałych miejsc.
Obok tej strefy znajduje się również wydzielony kącik na siano, karmy i słomę, gdzie pupile mogą spędzić swój czas wolny i odpocząć.
Całość jest jasna i przestronna, dzięki czemu zwierzęta mają wiele miejsca do poruszania się i czują się w nich komfortowo. Klimatyzacja i wentylacja zapewniają właściwe warunki i utrzymują stałą temperaturę. Do tego zbudowane zostały również zagrody - również dla latających bywalców.
Działanie tej części wspiera projekt Stajnia "Chonky raptor" - Przestrzeń dla żywych zwierzaków w gildii. Znajduje się ona na “Wyspie z drogowskazem”, po prawej stronie patrząc na północ Lost. Naprzeciwko kanciapy Pana Romana. Znajdziecie tam szeroki wachlarz udogodnień dla różnych rodzajów zwierząt jucznych. Od raptorów przez gryfy po doylaki.
Opiekun stajni:
{Więcej tutaj Zagroda dla Skyscale)
Warsztaty
Warsztaty są sercem kreatywności i rzemiosła w siedzibie gildii. W tym miejscu członkowie gildii mogą tworzyć, modyfikować i naprawiać broń, zbroje oraz inne przedmioty, które wspierają ich w codziennych wyzwaniach i przygodach.
Strefa Rzemiosła Skórnego:
Obok strefy kowalstwa znajduje się obszar przeznaczony do pracy ze skórą. Wyposażony w stół warsztatowy, narzędzia do cięcia i szycia oraz maszynę do szycia, pozwala na tworzenie wysokiej jakości pancerzy, pasów, torb i innych przedmiotów ze skóry.
Strefa Jubilerska:
W warsztatach nie mogło zabraknąć miejsca dla jubilerów. Strefa ta jest wyposażona w specjalistyczne narzędzia do obróbki kamieni szlachetnych, metali szlachetnych oraz tworzenia biżuterii i innych ozdób. Tutaj członkowie gildii mogą tworzyć unikatowe klejnoty, które nie tylko zdobią ich wygląd, ale także dodadzą wartościowych bonusów do ich statystyk.
Strefa Alchemii:
W warsztatach znajduje się również kącik alchemiczny, gdzie członkowie gildii mogą eksperymentować z różnymi składnikami, tworząc mikstury, eliksiry i inne magiczne substancje. Stół alchemiczny jest wyposażony w kolby, probówki, moździerze oraz inne niezbędne narzędzia do przeprowadzenia alchemicznych eksperymentów.
Strefa Inżynieryjna:
Tu opracowywane są najróżniejsze modele rusznikarskie, pomysły na wykorzystania materiałów, systemy zabezpieczeń, asuriańskie technologie, prace nad jadeitem. Stąd też da się uruchomić większość sieci ochronnych Lost, powiązanych ze sobą ścisłą technologią, nie tylko mechanicznymi rozwiązaniami kuźni pozostałych stref. Grupa inżynierów współpracuje ściśle z Krewe Vincii.
W warsztatach znajduje się również strefa magazynowania, gdzie przechowywane są materiały i surowce niezbędne do pracy. Regały wypełnione drewnem, metalem, skórami czy kamieniami są starannie posegregowane, aby ułatwić dostęp i kontrolę zapasów.
Pomiędzy warsztatami a kuźnią Locka i Kaspara znajduje się strefa “chillout”. Typowo dla takich miejsc w Lost, znaleźć tam można fontannę, parasole i chłodne piwo.
Kanciapa Ducha Romana
Kanciapa Ducha Romana to małe, obskurne pomieszczenie w głębi siedziby gildii "Horyzont Zdarzeń". Jest to miejsce, które niewiele osób odwiedza, ale dla tych, którzy tam zaglądają, jest to coś więcej niż tylko pomieszczenie. W kanciapie mieszka duch o imieniu Roman, który lubuje się w wódce i jest znany z prostodusznych przemyśleń typowego budowlańca.
Wewnątrz kanciapy panuje ciemność i niska temperatura, a powietrze wypełnia zapach alkoholu. Ściany pokryte są plamami po wylanych płynach, a podłoga pokryta jest warstwą kurzu i pyłu. Na drewnianych półkach stoją butelki wódki i innych alkoholi, a w kącie pokoju znajduje się niewielka biblioteczka.
Roman poza obowiązkiem pilnowania drogowskazu jest zawsze gotów porozmawiać i podzielić się swoją mądrością z tymi, którzy tam zaglądają.
Drogowskaz Teleportacyjny
Drogowskaz Teleportacyjny jest jednym z najważniejszych urządzeń w całej siedzibie. Pozwala on na szybkie i bezpieczne podróżowanie między różnymi lokacjami w świecie. Jednak aby skorzystać z teleportacji, potrzebny jest klucz identyfikacyjny, który zapewnia ochronę przed niepożądanymi osobami.
Sama konstrukcja składa się z kilku elementów: centralnej konsoli sterującej, platformy teleportacyjnej oraz systemu zabezpieczeń. Po bokach na ścianach umieszczone są ogromne banery z logiem gildii, a także monitory pokazujące aktualne informacje o statusie systemu.
WP działa w oparciu o złożony system technologiczny. Podczas przenoszenia system identyfikuje użytkownika i pozwala na wybór docelowej lokacji. Następnie, użytkownik zostaje przeniesiony przez swojego rodzaju portal, by po chwili pojawić się w nowym miejscu. Ponadto, system ten posiada zaawansowane funkcje monitorowania oraz alarmowania, które reagują na każdą próbę nieautoryzowanego dostępu.
Kryształowy tron
Tajemniczy tron wykonany z prawdziwego kryształu. Miejsce spotkań, nadawania awansów i inauguracji dla gildiowiczy.
Sytuacja prawna
Lost Precipice znajduje się w dość specyficznym miejscu jeśli chodzi o tyryjskie prawa. Mianowicie stanowi teren niezależny od wszelkich nacji w Tyrii. Oznacza to, że o prawie i jego egzekucji stanowią wyłącznie właściciele kanionu.